会員専用ページ
ログイン
おすすめ商品
掲載外お問い合わせ
売れ筋商品
価格インフォメーション
なりすましメールについて
ホーム Springer Handbooks Sale 2025 Humanities and Social science
International Handbook of Interpretation in Educational Research, 2015 ed.
◆Springer Handbooks セール開催中!:2025年4月27日(日)ご注文分まで
※上記表示の販売価格は割引適用後の価格です

出版済み 3週間でお届けいたします。


Series: Springer International Handbooks of Education
Author: Smeyers, Paul / Bridges, David / Burbules, Nicholas C. / Griffiths, Morwenna(Editor)
Publisher: Springer
ISBN: 9789401792813
Cover: HARDCOVER
Date: 2015年01月

DESCRIPTION
このハンドブックは教育研究における解釈について、軽視されることの多い側面に着目した。すべての教育研究はある意味「解釈によって導かれる」ものであり、「質的」研究と「量的」研究がはっきり二分されるように、この問題を理解することと、思考と実地からなる一般的な二元論を信じることとは異なると言われている。
解釈は研究課題のまさに枠組みから、データを構成する資料、データの記録プロセス、説明プロセス、解析プロセスまで広がり、最終的または暫定的に研究を発表する方法までに及ぶ。
このハンドブックのテーマは、解釈は(哲学的、組織的、方法論的に)分野を超える点である。また、広範囲な研究アプローチや方法論を網羅することで、各方法が種々の教育的研究の内容/分野に何を示せるか決定するために知っておくべきことを示している。広範な概要には、種々の研究の具体例を示し(限定はしないが、アングロサクソンの伝統にみられるような「教えること」と「学ぶこと」だけではなく、German Continentalの伝統にみられるように、たとえば小児を育てることから、非公式な教育にまで及ぶ”padagogisch”をも含む)、特定の環境と叡智を反映するか、あるいはプロセスにおける解釈の役割を考察しながら、各事例を組み合わせて選択したか、その理由を十分記述し説明する。
本書には、伝統的に質的、解釈的、量的に分類される多くの方法のうち、教育研究領域全体で使用される方法の事例を含む。世界中から事例を導いているため、教育研究が異なる社会において立ち向かわねばならない各「機会や制約」を例証している。


This handbook focuses on the often neglected dimension of interpretation in educational research. It argues that all educational research is in some sense 'interpretive', and that understanding this issue belies some usual dualisms of thought and practice, such as the sharp dichotomy between 'qualitative' and 'quantitative' research. Interpretation extends from the very framing of the research task, through the sources which constitute the data, the process of their recording, representation and analysis, to the way in which the research is finally or provisionally presented. The thesis of the handbook is that interpretation cuts across the fields (both philosophically, organizationally and methodologically).By covering a comprehensive range of research approaches and methodologies, the handbook gives (early career) researchers what they need to know in order to decide what particular methods can offer for various educational research contexts/fields. An extensive overview includes concrete examples of different kinds of research (not limited for example to 'teaching' and 'learning' examples as present in the Anglo-Saxon tradition, but including as well what in the German Continental tradition is labelled 'padagogisch', examples from child rearing and other contexts of non-formal education) with full description and explanation of why these were chosen in particular circumstances and reflection on the wisdom or otherwise of the choice combined in each case with consideration of the role of interpretation in the process. The handbook includes examples of a large number of methods traditionally classified as qualitative, interpretive and quantitative used across the area of the study of education. Examples are drawn from across the globe, thus exemplifying the different 'opportunities and constraints' that educational research has to confront in different societies. ?

TABLE OF CONTENTS
The Theoretical Landscape
Varieties of Interpretation in Educational Research: How We Frame the Project
Nicholas C. Burbules, David Bridges, Morwenna Griffiths, Paul Smeyers
Interpretation, Social Science, and Educational Research
Deborah Kerdeman
Ethical Problems of Interpretation in Educational Research
Margaret D. LeCompte
“A Demand for Philosophy”: Interpretation, Educational Research, and Transformative Practice
Michael A. Peters

Genre 1 Narrative Approaches
Introduction
Marilyn Johnston-Parsons, Michael F. Watts
1.1 Historical Narratives in Ethiopia
Amare Asgedom, Barbara Ridley
1.2 Interpreting Street Narratives of Children and Parents in Indonesia
Sophie Dewayani
1.3 A Rhetorical Approach to Classroom Narrative Study: Interpreting Narration as an Ethical Resource for Teaching in the USA
Mary M. Juzwik
1.4 Dialogue in Narrative Inquiry: Collaboration in Doctoral Study in the USA
Yuni Sari Amalia, Daniel F. Johnson-Mardones, Marilyn Johnston-Parsons, Wendi Shen, Yun-Sun (Ellie) Shin, Jason A. Swanson
1.5 Narrative and the Transmission of Traditions: Informal Learning Among Italian Artisan Stone Carvers
Amy Shuman
1.6 Ethnography of Primary School Teaching in Tanzania
Sharon Tao
1.7 Life History Research and the Interpretation of Working Class Success in Higher Education in the United Kingdom
Michael F. Watts
1.8 An Awareness of the Feminist Subject: An Example of Collective Biography Writing in Poststructuralist Discourse Practice
Monne Wihlborg

Genre 2 Analysis of Language and Significations
Introduction
Jane Mulderrig, Vally Lytra
2.1 Using Critical Discourse Analysis to Interpret Educational Policy on School Exclusion in England and Wales
Yo Dunn
2.2 Interpreting Websites in Educational Contexts: A Social-Semiotic, Multimodal Approach
Emilia Djonov, John S. Knox, Sumin Zhao
2.3 CDA and Participatory Action Research: A New Approach to Shared Processes of Interpretation in Educational Research
Nicolina Montesano Montessori, Hans Schuman
2.4 Discourses of Intercultural Communication and Education
Karin Zotzmann
2.5 Literacy in the Community: The Interpretation of “Local” Literacy Practices Through Ethnography
Kate Pahl
2.6 Touch Points and Tacit Practices: How Videogame Designers Help Literacy Studies
Jennifer Rowsell
2.7 “Enabling” Participatory Governance in Education: A Corpus-Based Critical Analysis of Policy in the United Kingdom
Jane Mulderrig
2.8 Moving from “Interesting Data” to a Publishable Research Article: Some Interpretive and Representational Dilemmas in a Linguistic Ethnographic Analysis of an English Literacy Lesson
Julia Snell, Adam Lefstein

Genre 3 Ethnography of Education: Sociological and Anthropological Approaches
Introduction
Francesca Gobbo, Kathryn Anderson-Levitt
3.1 People “of Passage”: An Intercultural Educator’s Interpretation of Diversity and Cultural Identity in Italy
Francesca Gobbo
3.2 Constructing Collaborative Interpretations: Children as Co-researchers in an Ethnographic Study in Argentina
Diana Milstein
3.3 Learning to Survive in Sri Lanka: Education and Training in Times of Catastrophe
Mara Benadusi
3.4 Negotiating the Boundaries Within: An Anthropologist at Home in a Multiethnic Neighborhood in Urban Japan
Yuko Okubo
3.5 Us and Them: What Categories Reveal About Roma and Non-Roma in the Czech Republic
David Doubek, Marketa Levinska
3.6 Working Backwards: A Methodological Autobiography
Deborah Golden
3.7 Observing Schools in Disadvantaged Neighborhoods in France
Jean-Paul Payet
3.8 Doubly Reflexive Ethnography for Collaborative Research in Mexico
Gunther Dietz, Aurora Alvarez Veinguer

Genre 4 Ethnography in Educational Research: Applying Ethnographic Methods in Educational Inquiry
Introduction
Dennis Beach, Elina Lahelma
4.1 On the Subject of Sex: An Ethnographic Approach to Gender, Sexuality, and Sexual Learning in England
Mary Jane Kehily
4.2 The “Gay Eye” of a Researcher and a Student in a Hungarian School: Autoethnography as Critical Interpretation of the Subject
Gyorgy Meszaros
4.3 “Of Time and the City”: Young People’s Ethnographic Accounts of Identity and Urban Experience in Canada
Jo-Anne Dillabough, Philip Gardner
4.4 Interpreting Visual (and Verbal) Data: Teenagers’ Views on Belonging to a Language Minority Group in Finland
Gunilla Holm, Monica Londen, Jan-Erik Mansikka
4.5 Interpreting Education Policy and Primary Teachers’ Work in England
Geoff Troman, Bob Jeffrey
4.6 Mediating Systemic Change Through Sociocultural Methods in Educational Systems in the USA
Elizabeth B. Kozleski, Alfredo J. Artiles
4.7 Changing Teacher Education in Sweden? A Meta-ethnographic Analysis Based on Three Long-Term Policy Ethnographic Investigations
Dennis Beach, Anita Eriksson, Catarina Player-Koro
4.8 Problematizing Evaluative Categorizations: Collaborative and Multisited Interpretations of Constructions of Normality in Estonia and Finland
Sirpa Lappalainen, Elina Lahelma, Reetta Mietola

Genre 5 Historical Approaches
Introduction
Lynn Fendler, Marc Depaepe
5.1 A Footnote to Plato: Interpreting the History of Secondary Education in Mid-Twentieth-Century England
Gary McCulloch
5.2 Silences and Interpretations: Historical Approaches in Understanding Classroom Teachers from the Past
Philip Gardner
5.3 Liminality: Interpreting Research on Learning in the Context of the History of Childhood
Theresa Richardson
5.4 Interpretation in a Historical Approach to Reading
Anne-Marie Chartier
5.5 Curriculum History and Interpretation
Barry M. Franklin, Richard K. Nye
5.6 Vocational Education, Gender, and Inequality in Hamburg, Germany, 1849-1914
Christine Mayer
5.7 Educational Policy in Historical Perspective: Interpreting the Macro and the Micro Politics of Schooling
Ines Dussel
5.8 Nonformal Education on Display
Karin Priem

Genre 6 Philosophical Approaches
Introduction
Yusef Waghid
6.1 Indigenous Students’ Learning of School Science: A Philosophical Interpretation
Lesley Le Grange
6.2 Teaching and Learning for Citizenship in a Postapartheid South African University Classroom: An Interpretive Interlude
Yusef Waghid
6.3 Language, Meaning, and the Other in Curriculum Research
Christine Winter
6.4 The Open Space of Liberal Democracy: Interpreting the National Tests of Citizenship Competencies in Colombia
Andres Mejia
6.5 A “Jill” of All Trades and Mistress of One: Interpretation, School Leadership, and Philosophy of Education
Janet Orchard
6.6 Philosophical Approaches to Educational Research: Justice, Democracy, and Education
Penny Enslin, Mary Tjiattas
6.7 Education Policy from the Perspective of Governmentality
Maarten Simons
6.8 Philosophy at Work in the Study of Parenting and Parenting Support in Flanders
Stefan Ramaekers

Genre 7 Quantitative Approaches
Introduction
Paul Smeyers
7.1 Interpretation in the Process of Designing Effective Learning Materials: A Design-Based Research Example
Ellen Vanderhoven, Annelies Raes, Tammy Schellens
7.2 Interpretation of Research on Technology Integration in Teacher Education in the USA: Preparation and Current Practices
Anne T. Ottenbreit-Leftwich, Peggy A. Ertmer, Jo Tondeur
7.3 Theory-Driven Evaluation Studies: Establishing Links Between Research, Policy, and Practice
Leonidas Kyriakides
7.4 Juxtaposing Interpretations of Research on School Principalship
Marta C. Azaola, Anthony Kelly
7.5 Researching Equity and Effectiveness in Education: Examples from the UK and Germany
Pamela Sammons, Yvonne Anders
7.6 Beyond the Quantification of Irregular Migrants: From “Knowledge on the Case” to “Knowing How to Go On”
Elias Hemelsoet
7.7 Interpreting Statistics in an English Team-Based Evaluation
Peter Bowbrick
7.8 Making Sense of Layers of Interpretation in Quantitative Educational Research
Paul Smeyers

Genre 8 Cultural-Transgressive Approaches
Introduction
Robert A. Davis
8.1 Hermeneutics of Linguistic Ethnography: Teachers and Students Losing and Finding Their Voices
Robert A. Davis
8.2 Making an Appearance on the Shelves of the Room We Call Research: Autoethnography-as-Storyline-as-Interpretation in Education
Elizabeth Mackinlay
8.3 Critical Interdisciplinarity and Noticing Absences
Heather Greenhalgh-Spencer
8.4 Theorizing Relational Privacy: Embodied Perspectives to Support Ethical Professional Pedagogies
David C. Lundie
8.5 Interpreting the International and Intranational “Translation” of Educational Policy and Practice: A Case of Opportunism, Serendipity, and Bricolage
David Bridges, Kairat Kurakbayev, Assel Kambatyrova
8.6 Five Conversations and Three Notes on the “Soviet,” or Finding a Place for Personal History in the Study of Teacher Education Policy in Kazakhstan
Olena Fimyar
8.7 Masks as Methodology and the Phenomenological Turn: Issues of Interpretation
Ruth M. Leitch, James C. Conroy
8.8 Writing and the Articulation of Disciplinary Identifications: A Psychoanalytic Exploration of Methodological Practice
Claudia Lapping
8.9 Strange Attractors: Myth, Dream, and Memory in Educational Methodology
Alan McManus
Amazon Pay
Amazon Payでは、「Amazon.co.jp」アカウントに登録されているクレジットカード情報や配送先情報などを利用して、そのまま決済することができます。
「Amazon.co.jp」アカウントに登録された配送先とクレジットカード情報は安全に保管されています。クレジットカード情報が弊社に渡ることはございません。
高度なセキュリティシステムにより安心してお買い物をお楽しみいただけます。

発送の準備ができましたら決済させていただきます。
※1回のご注文で複数冊ご注文された場合、入荷状況によっては分割納品が発生する場合がございます。
このような場合の決済につきましては、完納時に一括決済をさせていただきます。
請求書払い(法人のお客様)
法人のお客様は請求書払い(後払い)でのご注文を承ります。
初回ご注文時に弊社規定の与信審査を行わせていただく場合がございます。

納品の際に見積書、納品書、請求書を同封致しますので、弊社の取引銀行口座にご入金下さい。
弊社の取引銀行口座番号は、請求書に記載されています。

誠に恐れ入りますが、振込手数料はお客様のご負担とさせていただきます。

配送先情報の「備考欄」に請求書の宛名、必要な書類と枚数、書類作成に関するご要望などをご入力ください。

商品の送付先は原則としてお客様のご所属先法人宛とさせていただきます。
クレジットカード決済
発送の準備ができましたら、ご指定のカードより決済させていただきます。

クレジットカードの決済につきましては、GMOイプシロン株式会社の「イプシロン決済サービス」を利用しています。
高度なセキュリティシステムにより安心してお買い物をお楽しみいただけます。

※1回のご注文で複数冊ご注文された場合、入荷状況によっては分割納品が発生する場合がございます。
このような場合のクレジットカードの決済につきましては、完納時に一括決済をさせていただきます。
※不正利用防止の為、ご注文者様名と同じ名義のクレジットカードにて決済をおこなってください。
※ご注文情報等に不備や不審な点がある場合はご注文者様の本人確認(電話確認等)をお願いする場合がございます。また、不正利用を防止するためにご注文をキャンセルさせていただく場合がございます。
ゆうメール、ゆうパックまたは宅配便
【配送方法】
ご注文時にご指定頂いたお届け先に弊社指定のゆうメール、一般小包郵便物(ゆうパック)、または宅配便にてお送り致します。また、営業担当員が直接お届けすることもございます。
【送料】
送料は全国一律 500円となります。
ただし、1回のご注文金額の合計が4,500円(税込)以上の場合は、送料無料となります。
【海外発送】
弊社では海外発送は承っておりません。
We don’t ship overseas.
販売業者 株式会社ニュートリノ東京  会社概要
運営統括責任者名 代表取締役社長 小黒 総一郎
郵便番号 1820024
住所 東京都調布市布田1-44-3 高橋ビル
商品代金以外の料金の説明 販売価格とは別に配送料、振込手数料がかかる場合もございます。
申込有効期限 <ニュートリノ商品購入確認メール(自動配信)>を弊社にて送信以降、原則としてキャンセルはお受けしておりません。
また、弊社よりお申込みをキャンセルすることはございませんが、出版状況や在庫などは常に変動しており、状況によってはキャンセルさせていただくことがございます。
不良品 注文とは異なる商品が届いた場合や乱丁、落丁のみ返品・交換を承ります。その際は、到着から7日以内にメール、電話、ファックスにてご連絡願います。また、その他のお客様のご都合による商品の返品・交換はお受けできません。
販売数量 各商品ページにてご確認ください。
引渡し時期 ご注文商品は原則として海外の出版社からのお取り寄せとなります。既刊本につきましては3〜5週間、未刊本につきましては刊行後2〜3週間程となります。一時品切れ、入荷の遅延、出版の遅延などでご注文商品の納期に遅れが見込まれる場合は、ご登録のメールアドレスにお知らせのメールをお送り致します。
お支払い方法 請求書払い(法人のお客様)
クレジットカード
Amazon Pay

お支払い期限 請求書払い(法人のお客様)によるご注文について
納品の際に見積書、納品書、請求書を同封致しますので、銀行または郵便局の弊社の口座にご送金ください。
※銀行または郵便局の弊社口座番号は、請求書に記載されています。

ご注文ページの備考欄にて、請求書の宛名、必要書類の枚数、書類作成に関するご要望などをご入力ください。
返品期限 (返品特約) 弊社からの<ニュートリノ商品購入確認メール(自動配信)>送信直後のキャンセル以外は承っておりません。

注文とは異なる商品が届いた場合や乱丁、落丁のみ返品・交換を承ります。その際は、到着から7日以内にメール、電話、ファックスにてご連絡願います。また、その他のお客様のご都合による商品の返品・交換はお受けできません。
返品送料 注文とは異なる商品が届いた場合や乱丁、落丁による返品・交換に該当する場合は当方で負担いたします。
資格・免許 全省庁統一資格業者コード : 0000192808
適格請求書発行事業者登録番号:T4012401035495
屋号またはサービス名 ニュートリノ東京 ECサイト
電話番号 042-484-5550 Non Japanese speaker - Please E-mail: E-mail(In English Only)
公開メールアドレス info@neutrino.co.jp
ホームページアドレス https://neutrino.shop-pro.jp/